انواع نئشه

معتادان با نئشه شدن خلق خود را خوش میکنند.راهی آگاهانه برای فرار از واقعیت به کمک مواد شیمیایی,از انواع گوناگون نئشه یعنی تحریک,سیر کردن یا ارضاخود و خیالپردازی,صحبت میکنند.خوش کردن خلق از طریق تحریک یا از طریق ارضا(سیر کردن)رایج ترین و عموما متعاقب با نوعی خیالپردازی است که خود نیز بخشی از همه اعتیادها محسوب میشود. 

تحریک وارضا حالاتی از نئشه اند که بسیار جذابند ولی در ضمن بسیار موذی,گیج کننده, 

و قوی هستند.تحریک از طریق آمفتامین ها,کوکائین,اکستازی,جرعه های اول الکل و همچنین قمار,رابطه ی جنسی افراطی,ولخرجی,دزدی و غیره حاصل میشود. 

تحریک حالتی است شدید و ابتدایی و کسب قدرتی است نا آگاهانه که مستقیما با احساس شکست ناپذیر بودن یا بسیار قدرتمند بودن ارتباط دارد. 

از طریق تحریک معتاد  میپندارد که به خوشبختی,امنیت و تمامیت دست یافته است. 

تحریک به معتاد احساس قدر قدرت بودن میبخشد در حالیکه کل توان و قدرت او ضایع میشود.به منظور کسب قدرت بیشتر,معتادان کرارا به شیئی,کار یا واقعه ای که آنها را 

تحریک میکند باز میگردند و در نهایت به آن وابسته میشوند. 

معتادان پس از تحریک خود,دچار ترس میگردند:آنها میترسند که این قدرت کاذب را از دست بدهند و سایرین بفهمند که واقعا ناتوان هستند.

نئشه از طریق سیر شدن و ارضا بر عکس تحریک است و به معتاد احساس کامل بودن,سیر بودن,پر بودن و رهایی از درد میدهد.(تحریک به معتاد این احساس را میداد که درد و رنج را میتواند شکست دهد).هروئین,الکل,ماری جوانا,والیم(دیازپام)و کارهایی مانند پرخوری,تماشای افراطی تلویزیون و قمار بازی احساس ارضا شدن یا سیر شدن ایجاد میکنند. 

نئشه حاصل از سیر شدن تا زمانی که فرد در حالت خوش خلقی حاصل از رفتار اعتیاد آمیزبه سر میبرد دوام دارد.اما نتیجه ی آن برای معتاد غم و غصه است.نئشه گی  همواره از بین میرود و احساسات محو میشوندو همان  در _ اولیه باز میگردد,علاوه بر آنکه لذتی هم دیگر نیست . به مرور زمان فرد معتاد به سیر کردن خود,مجبور به بالا بردن میزان اعتیاد خود میگردد.نئشه ی حاصل از سیری او را کنترل میکند و همواره 

وعده رهایی از درد میدهد.اما در نهایت درد باز میگردد,عمیق تر و مداوم تر از زمانی که تبدیل به غم و نوامیدی گردد . 

 mason 

congeress60          

نظرات 2 + ارسال نظر
تام ( تفکر - ایمان - محبت ) جمعه 25 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 05:31 ب.ظ http://mantunestam.blogfa.com

خیلی خوشحالم که به جمع وب نوسان کنگره اضافه شد . . .
شاد زی . . .
.
.
.
سلام ...

همایون سه‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:04 ب.ظ http://alizia33.blogfa.com/

باسلام
بنده هم راه اندازی این وبلاگ رو خدمتتون تبریگ می گم . امیدوارم درراهی که درپیش گرفتید ثابت قدم و موفق باشید .
.
.
.
.
بااحترام همایون
نمایندگی حافظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد